maandag 25 juni 2012

25 juni 2012 De verhuizing



Vanaf zaterdagmiddag is Shabanou overdag af en toe in de huiskamer en wanneer we niet thuis zijn en 's nachts is ze met haar kittens boven. Tot mijn verbazing ging het accepteren van de nieuwe locatie behoorlijk goed maar Shabanou heeft me vanmorgen goed laten schrikken. Toen ik m'n kittens wilde begroeten, keek ik in een leeg kraammandje. Ik was dus heel snel beneden om te kijken of alles wel goed was met ze. Gelukkig was alles in orde en zat Shabanou me heel trots aan te kijken. Was ze met haar bulletjes van kittens, vooral Kimo gaat al richting een eenponder, vannacht de trap afgegaan, door de kamer langs de honden naar het puppyrennetje in de voorkamer! Dit had ik nou nooit van Shabanou verwacht. De kleine Jewel is best wel opdringerig en zaterdag duurde het even tot Shabanou er vrede mee had dat deze kleine meid af en toe een speel- of zorgpoging met de kittens onderneemt. Zo schattig om te zien dat het willen verzorgen er zo jong al instinctief inzit.
Bij eerdere nestjes bleef Shabanou juist graag boven en ik vind dit ook wel zo veilig voor de nacht en wanneer we niet thuis zijn. Ik ben benieuwd hoe het vannacht gaat - ik hoop dat, wanneer er iets niet goed gaat, ik dit wel hoor. Als het per se moet, kan er een kattenbak op de overloop en kan de overloopdeur dicht maar ik heb de deuren liever open staan. Als het maar even kan pas ik ons huishouden aan aan de wensen van de moederpoes. Zij zijn wanneer ze een nestje hebben 100% in de hoofdrol!



Ze zijn aanbiddelijk, zoals ze kijken, zoals ze zich liggen te wassen, zoals ze onbeholpen met elkaar stoeien en over de kleedjes en kussentjes in het rennetje klauteren.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten