vrijdag 15 juni 2012

15 juni 2012 We kunnen communiceren!

Zo leuk! Ook het katertje is nu begonnen met het openen van zijn oogjes en omdat dit gelijk op gaat met het kunnen horen, reageren ze nu ook op me wanneer ik bij ze kom en tegen ze praat.
Vandaag zijn ze precies twee weken oud. Natuurlijk zijn ze, met hun heerlijke volle warme lijfjes weer even op de weegschaal geweest: ze groeien uitstekend. Het poesje woog 197 gram en de kater 220 gram. Zo goed als volgens de vuistregel voor de groei van kittens.
Het weer is niet bepaald zomers te noemen. Ik heb de cv zelfs een beetje aan maar ik heb de verwarmingselementjes van de kraammand weggehaald zodat ze wat actiever gaan worden. Alleen maar liggen drinken en in de warme mand liggen soezen en dik worden, is niet genoeg. Ze moeten aan de wandel. Nog maae een weekje en dan komen ze naar beneden. Eerst in het puppyrennetje, dan met het konijnenrennetje erom heen, dan alleen de voorkamer tot ze de weg in de huiskamer en naar de kattenbakken weten te vinden. En ik maar foto's maken. Alleen wanneer ze nog zo klein zijn als nu, lukt het mij alleen niet echt goed. Mijn arm is tekort en dan weigert de camera vaak. Huibert heeft gisteren even geassisteerd. Je ziet het verschil wel!

Katerman Gimores (daar moet nog wel een naam met een K voor). Zijn roepnaam wordt Kimo.


Zijn zusje krijgt als naam Kirana met als roepnaam Kira. Met deze naam wordt de moeder van Shabanou, Ana (Kadima Kirana) vernoemd. Kira is al veel verder in haar ontwikkeling. Alleen al haar kittige kraaloogjes!









3 opmerkingen:

  1. Deze reactie is verwijderd door de auteur.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Leuke foto's Suzan! De kittens van Gidg zijn wat zwaarder, weet je zeker dat je geen Noorse boskat in huis hebt? :)

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Knappe Gidg! Maar over een paar maanden kijken we weer wie de zwaarste kittens heeft.

    BeantwoordenVerwijderen